پیام همبستگی با اهداف و خواستهای سازماندهنده گان مظاهره 18 جنوری سال روان در کشور هالند
شورای افغانان مقیم دنمارک شورای افغانان مقیم دنمارک

بدینوسیله مراتب همبستگی عام تام خویش را با اهداف و خواستهای سازماندهنده گان این مظاهره اعلام داشته بلند کردن صدای عادلانه در دفاع از حقوق مشروع پناهندگان افغان مقیم هالند را وظیفه انسانی و افغانی خویش میدانیم .

واضح است که با لطایف الحیل و تحت عناوین مختلف وبالاثرتحریک و دسایس ، عده از شخصیت های ملی ، مترقی و روشنفکران افغان در هالند از حقوق پناهندگی محروم و طی سالیان متمادی با اطفال و فامیل رنج انتظار و بی سرنوشتی را متحمل شده اند که نه تنها مغایر احکام کنوانسیون( ژنیو1951 ) و اعلامیه جهانی حقوق بشر میباشد بلکه با عاطفه انسانی و ادعای بشر دوستی دولت هالند در مغایرت کامل قرار دارد .

در حالیکه مسولیت اخلاقی جامعه بین المللی ، اتحاد اروپا و دولت هالند در قبال افغانان و افغانستان اظهرومن الشمس است ، تداوم این حالت اسفبارو محروم ساختن هموطنان ما از حق پناهندگی را محکوم نموده در همنوایی با مندرجات بیست گانه مطروحه در مظاهره ، خواهان آن میباشیم تا هرجه زودتر به این نقض و اتلاف حقوق افغانان پایان داده شود .

هموطنان عزیز !

بر مبنای معقوله معروف که حق گرفته میشود صدایتانرا هرچه رساتر در دفاع از حق پناهندگی که حق مشروع و مسلم است بلند نمائید . ما وجیبه خود میدانیم که در دفاع از خواست صنفی و بر حق شما قرار داشته باشیم .

موفقیت کامل شما را در احقا ق حقوق مشروع هموطنان عزیز آرزو داریم .

                                                                                         

شورای افغانان مقیم دنمارک

شورای زنان افغان در دنمارک

انجمن دوستی افغانان در دنمارک

گردانندگان و همکاران سایت سپرغی

دست اندر کاران سایت ژواک

هیات مدیره و همکاران سایت روشنایی

 


January 17th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها